Bułki do kebaba

                         
Szukałam idealnego przepisu na bułki do kebaba i udało się. Skorzystałam z przepisu z bloga Szefowa w swojej kuchni. Jedynie zmieniłam drożdże na suche, ponieważ akurat takie miałam w domu. 
                               
                                

Składniki:
  • 600g mąki pszennej tortowej,
  • 250ml ciepłej wody,
  • 10g suchych drożdży,
  • 1 łyżeczka cukru,
  • 150g jogurtu naturalnego (ok.1/2 szklanki o pojemności 250ml) - w temp.pokojowej,
  • 1 łyżeczka soli,
  • 2 łyżki oleju,
  • 1 jajko - w temp.pokojowej,
  • sezam.

Przygotowanie:

Mąkę wymieszać z solą, cukrem i suchymi drożdżami. Odgarnąć mąkę na boki i w środek wlać olej i jogurt. Powoli wlewać ciepłą wodę i okrężnymi ruchami, palcem łączyć składniki. Następnie dobrze zagnieść ciasto. Uformować kulkę, włożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 1h. Po wyrośnięciu ciasto położyć na dużej blaszce do pieczenia, najlepiej na takiej od kompletu z kuchenki. Za pomocą dłoni uformować płaski placek, mniej więcej w kształcie koła. Posmarować roztrzepanym jakiem, obsypać sezamem, przykryć ściereczką i odstawić na 20minut. Rozgrzać piekarnik do 200stpni C. Z ciasta ściągnąć ściereczkę i piec w rozgrzanym piekarniku do ładnego zarumienienia się - u mnie to było ok.20 min. 
Piekłam w piekarniku ustawionym na góra-dół. Po upieczeniu bułkę przełożyć na kratkę i zostawić do przestygnięcia. Następnie pokroić ją na cztery części i każdą bułkę przeciąć w środku i gotowe :)





Smacznego!!!

Komentarze

  1. Proszę napisać w jakiej mniej więcej wielkości ma być uformowany Placek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety średnicy placka nie zmierzyłam. Ale wgłębienie blachy ma wymiary 35cmX32cm. Proszę zerknąć na zdjęcie i zobaczyć mniej więcej ile powierzchni zajmuje cisto po uformowaniu placka.

      Usuń
  2. Mniam ;) jak z dobrego kebaba ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowy kebab to super sprawa jeśli nie mamy ochoty wychodzić do pub'ów bądź restauracji. Fajnie że zaproponowałaś pomysł na bułkę, bo zwykle z kupnem odpowiedniej jest problem. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :