Szarlotka z połówkami jabłek

Ciasto, które będę wszystkim polecać :) Bardzo przyjemne i szybkie do zrobienia, a przy tym jeszcze bardziej smaczne. 




Składniki: ( na blachę o wymiarach: 40X25cm)

Ciasto: 

  • 3 szklanki (470-480g) mąki pszennej ( ja użyłam tortowej),
  • 3 łyżki (55g) cukru pudru,
  • 2 łyżeczki (9g) proszku do pieczenia,
  • 1 jajko,
  • 1 kostka margaryny (250g),
  • 150g serka homogenizowanego ( najlepiej użyć waniliowego, ale nie koniecznie).
Lukier:
  • czubata łyżka kwaśnej śmietany 18%,
  • 1 szklanka (pojemność szklanki 250ml) cukru pudru.
Ponadto:
  • jabłka - ilość zależy od wielkości jabłek i blaszki, u mnie wyszło 6 sztuk,
  • cynamon - do delikatnego oprószenia,
  • 16g cukru waniliowego,
  • masło lub margaryna do posmarowania blaszki,
  • mąka do oprószenia blaszki.
Przygotowanie:

Ciasto:

Margarynę zimną pokroić w kostkę i posiekać z resztą składników. Zagnieść ciasto. Na początek dać 470g mąki, gdyby ciasto się kleiło lekko podsypywać.

Ciasto podzielić na dwie części.






Blachę posmarować masłem i lekko oprószyć mąką. Na spód położyć jedną część ciasta i rozprowadzić (rozwałkować) na całą blachę.










Jabłka obrać ze skórki, przekroić na pół i wyciąć środek. Poukładać na cieście, oprószyć cynamonem i cukrem waniliowym.










Drugą część ciasta rozwałkować i położyć na jabłka.


Włożyć do nagrzanego piekarnika do 180 stopni C i piec ok.30-40min.







Lukier:
Śmietanę dokładnie wymieszać z cukrem pudrem, tak by nie było grudek.











Po wyjęciu ciasta z piekarnika polać lukrem ( ciasto ma być jeszcze gorące) - można pomóc sobie rozprowadzić lukier pędzelkiem.





Inspiracja na przepis zaczerpnięta z internetu.
Smacznego!!!

Komentarze

  1. Witam, czy piec z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ja piekę wszystko góra - dół. Z termoobiegiem na pewno też można, jednak nie wiem jak wtedy z czasem to będzie wyglądać.

      Usuń
  2. wczoraj upiekłam i choć zaczynam przygodę z pieczeniem to udało mi się :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie polałam lukrem.... teraz tylko musi przestygnąć. Mam nadzieję, iż smakuje tak jak wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam szarlotkę... pyszna...

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja, szybkie i proste a jednocześnie przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już piekłam,ale najsmaczniejsza jest następnego dnia , nawet później dziś jest wtorek a piekę na czwartek:)

    OdpowiedzUsuń
  7. smaczniejsza potem ,jest wtorek a piekę na czwartek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy mozna dodac jogurtu zamiast serka homogenizowanego,nie mam na codzien dostepu do polskiego sklepu
    Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można użyć gęstego jogurtu, lub użyć mascarpone.

      Usuń
  9. Witam, czy można użyć brzoskwiń z puszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Jeszcze nigdy nie próbowałam z brzoskwiniami tego ciasta. Jeżeli się Pani zdecyduje, proszę się pochwalić jak wyszło :)

      Usuń
  10. Witam czy można użyć zamiast margaryny masła jak tak to jak to zamienić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tak można zamienić, należy dać tyle samo masła co margaryny.

      Usuń
  11. czesc, czy Tobie tez ciasto przy 1 kroku strasznie sie klei? ja dosypuje kolejna szklanke maki, i kolejna i kolejna i jest niewiele lepiej :( nie wiem co robie nie tak... ilosci wg przepisu, ale moze wazna jest kolejnosc? mam po ptostu jedna wielka klejaca papke :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem co może być nie tak :( Tak jak napisałam, może zdarzyć się tak, że ciasto się klei, lecz po dodaniu ciut więcej mąki powinno być już ok.

      Usuń
    2. Witam składniki na takie ciasto powinny być zimne prosto z lodówki.wtedy powinno być ok.Trzeba szybko zagnieść i do lodówki.potem szybko rozwałkować podsypując mąką .delikatnie bo może się kleić do wałka

      Usuń
  12. Witam- upiekłam to ciacho - tak przepyszne że piekłam drugi raz w ten sam dzień. Super , super super. Dzięki za ten przepisik :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjne ciacho- tak przepyszne ze piekłam dwa razy w jednym dniu. Pyszota :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie piekę to ciasto , komentarz po konsumpcji.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto REWELACJA! :) Piekłam dzisiaj, wyszło idealnie. Na pewno niedługo powtórzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, jakie jabłka użyłaś? Ja zrobiłam wczoraj z innego przepisu dałam popularną szarą renete i jablecznik jest kwasny, jablka się rozpadły jestem zawiedziona. Koniecznie muszę spróbować tego przepisu bo troszkę się różni:) Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Bardzo mi przykro, ale to było tak dawno, że nie pamiętam dokładnie jakich jabłek użyłam. Ale na pewno nie były kwaśne. Mam nadzieję, że tym razem Pani się ciasto uda. Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Ciasto pyszne! Wlasnie zajadamy sie nim. Na 100% bede piekla czesto.

    OdpowiedzUsuń
  18. ja jeszcze smaruję ciasto powidłami śliwkowymi :) pychaaaaa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. powidłami smaruję oczywiście jeszcze przed położeniem jabłek na cieście :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez tak robie😃

      Usuń
  20. Pyszne! Moi testerzy (mąż i syn) od razu pochłonęli po kilka kawałków. Ja dodałam masło , jabłka "szarą renetę" i zamiast lukru posypałam cukrem pudrem. Za tydzień będzie powtórka!

    OdpowiedzUsuń
  21. A czy chodzisz ciast o w lodówce jak ostygnie ??

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciacho jest pyszne, nie za słodkie. Ja dodałam masło z lodówki 220g i ciasto wcale się nie kleiło. Znikło w expressowym tempie. Za tydzień powtórka i posmaruję powidłami śliwkowymi. A serek dodałam danio 165g.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasto smakowało.

      Usuń
  23. Czy mozna dodac do lukru jogurt naturalny?i czy z tym lukrem nie jest za slodkie,?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można użyć jogurt. Dla mnie nie jest za słodkie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :