Galaretkowiec

Jakiś czas temu robiłam podobny deser ale z mlekiem skondensowanym. Natomiast niedawno zauważyłam, że można i ze zwykłym mlekiem zrobić to samo. Wyszło pysznie i przypomniało mi się, że w dzieciństwie jadłam identycznie zrobiony deser.
Jeżeli znajdą się osoby nie używające żelatyny w kuchni, mogę podpowiedzieć by się nie zrażały. Zawsze można użyć jasnych galaretek i wymieszać z mlekiem by stężało. Jedynie należy wtedy dobrze przeliczyć składniki.





Składniki:

  • 500ml mleka ( 2 szklanki),
  • 35g cukru (3 łyżki),
  • 4g cukru wanilinowego ( 1 łyżeczka),
  • 4 galaretki (najlepiej o różnych kolorach),
  • 25 g żelatyny ( 3 łyżki),
Przygotowanie:

Galaretki rozpuścić: każdą w 250 ml wody. Wlać do głębokich talerzy lub innych pojemników, w których łatwo się je pokroi w kostkę po stężeniu. Galaretki pozostawić do całkowitego stężenia.

Żelatynę rozpuścić w 300ml gorącej wody. 
Mleko zagotować razem z cukrami. Do gotującego się mleka wlać rozpuszczoną żelatynę. Wymieszać razem, zdjąć z palnika i odłożyć do całkowitego ostudzenia.

Galaretki pokroić w kostkę, wymieszać razem by kolory się zmieszały. Zalać ostudzonym mlekiem. Włożyć do lodówki, pozostawić do całkowitego stężenia. 

Użyłam silikonowej formy, oraz cztery małe silikonowe formy na babeczki.




Zapraszam również do obejrzenia filmiku, gdzie pokazuję jak zrobić galaretkowca.



Inspirację i podpowiedź jak zrobić taki deser znalazłam na stronie Pati gotuje.

Smacznego!!!

Komentarze

  1. Ja chyba od ciebie wezme przepis, efektowanie wyglada.
    A powiedz mi co to za szpecąca reklama w nagłówku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam przepis :)
      Na razie próbuję miejsca na reklamy. Także spokojnie jak się mocno nie będzie podobać w tym miejscu, to zniknie.

      Usuń
    2. Szczerze ci powiem że kiepsko to wygląda.
      Psuje cały urok twojego bloga oraz odpycha czytelnika.

      Usuń
  2. Ale bajer!!!!!!!!
    Chyba bym nie umiała tego zrobić :-)

    ale wygląda wprost imponująco!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosto się ten deser robi. Także na pewno się Tobie również uda :)

      Usuń
  3. bardzo fajnie wygląda i zapewne tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ...napewno zrobię w sobotę!!!

      Usuń
  4. wygląda idealnie!
    próbowałam ostatnio ale kompletnie nie radzę sobie z żelatyną.. całość niestety poszła do kosza i już chyba więcej nie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się ,ze za dużo wody jest podane w przepisie : ,,Żelatynę rozpuścić w 300 ml gorącej wody '' .Chyba powinno być podane 30 ml.Robiłam wszystko wg przepisu i tez mi nie wyszło

      Usuń
    2. Wody jest odpowiednia ilość. Wiele osób robiło według przepisu i wyszło ok. Ja również robiłam kilka razy. Gdybym wiedziała co Pani nie wyszło, może mogłabym coś doradzić.

      Usuń
  5. Myślę, że tu nie byłoby problemu z żelatyną, jeżeli trzymałoby się tego co napisałam. Naprawdę, to nic trudnego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam to ciacho bo moja Mama takie robiła jak byłam mała :-) pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uważam, że to pyszność :)

      Usuń
  7. wyglada przeslicznie, nadaje sie na sobotnia imprezke :) I sposob wykonania wydaje sie prosty. dzieki ! na pewno sprobuje :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię robić ten deser. Czasem (do mleka i żelatyny) dodaję bitą śmietanę w proszku. Wtedy smakuje jak galaretki z bitą śmietaną. Zresztą można dowolnie kombinować.Idealne na gorące dni zamiast lodów.
    A żeby było kolorowo polecam galaretki z Wodzisławia ametystową, bursztynową,szafirową :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Proste, a jakie efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam pytanie poniewaz mam mleko skondensowane slodzone czy z nim moge zrobic ten smakolyk??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat w tym przepisie użyłam zwykłego mleka. Ale mleko skondensowane do takich deserów również się nadaje. Robiłam takie, proszę tu zajrzeć http://wkuchniumoniki.blogspot.co.uk/2013/08/deser-z-mleka-skondensowanego-i.html#more.

      Usuń
    2. Akurat w tym przepisie użyłam zwykłego mleka. Ale mleko skondensowane do takich deserów również się nadaje. Robiłam takie, proszę poszukać na blogu deser z mleka skondensowanego.

      Usuń
  11. Dziś zrobiłam,rewelacja,ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie doczytałam i galaretki rozpuściłam w nieco mniejszej ilości wody niż pisze na torebce :( Czekam na efekt - galaretkowiec w lodówce

    OdpowiedzUsuń
  13. oj trzeba to zrobić , super wygląda ;) w sam raz w taką pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. można to podać z lodami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Można również dodać owoce i będzie bogaty deser :)

      Usuń
  15. Wygląda super chciała bym zrobić te twoje cudo Trochę się obawiam nie robiłam nigdy z mleka . MAM PYTANKO CZY MLEKO ALPRO SOJOWE NADAJE SIĘ DO TAKICH WYNALAZKÓW :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Szczerze, to nie robiłam z mlekiem sojowym, ale można by spróbować :) Także proszę się odezwać, jeżeli zdecyduje się Pani na zrobienie tego deseru z mleka sojowego. Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Ile czasu zajmuje stężenie całego ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi ale nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie ile czasy to trwa. Ja pozostawiłam do stężenia na całą noc.

      Usuń
  17. Mam pytanie, czy foremki silikonowe trzeba czymś smarować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niczym nie smarowałam i ładnie mi wyszło. Powoli i delikatnie trzeba to zrobić.

      Usuń
  18. Zawsze bałam się żelatyny ale jak się robi dokładnie wg przepisu to wychodzi idealnie. Zrobiłam na noc Sylwestrową, niestety nie doczekała się galaretka północy, zniknęła ;) Przepyszne i bardzo łatwe.Pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku 2015

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że wszystko się udało i smakowało :) Również życzę Szczęśliwego Nowego Roku 2015.

      Usuń
  19. Super! Trzymałam się przepisu i wyszło rewelacyjnie, A ponieważ jest zima (to musi być zimno;)), więc studziłam wszystko na balkonie i uwinęłam się z deserem raz dwa. Nie trzeba było zajmować miejsca w lodówce :) Galaretki ścięły się na mur w pół godzinnym , a może nawet krócej,
    na zimnym powietrzu. Ok 2 godzin i deser był gotowy. Dziękuję za tak świetny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  20. A czy te galaretki mogą tężeć w lodowce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, oczywiście. Będzie zdecydowanie szybciej :)

      Usuń
  21. A czy moge galaretki chldozic w lodowce?

    OdpowiedzUsuń
  22. A co takiego trudnego jest w zelatynie ze trzeba uwazac? Bo niebwiem, a chce zeby wyszedl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie ma trudnego :) Na pewno deser wyjdzie.

      Usuń
  23. UWAGA UWAGA .... zrobiłam... teraz "robi się" w lodówce :D w niedziele chrzciny jak nie wyjdzie to nie bedzie niespodzianki dla dzieciaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak więc trzymam kciuki by się udało :) Proponuję jako dodatek podać lody z owocami lub bitą śmietanę z owocami.

      Usuń
  24. Dzięki za przepis cała rodzinka się zajada mówiąc" szkoda że tak mało"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, że smakuje. Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Wlasnie czekam na stężenie galaretek ,mam nadzieję że też mi się wszystko uda!!!już nie mogę się doczekać efektu koncowego;)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Super przepis dzis robiłam dla dzieci.Zobaczymy czy bedzie im smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zrobiłam już dwa razy, zgodnie z przepisem i wyszło idealnie. Na imprezę sprawdza się forma silikonowa na muffiny taka na 12 czy 16 sztuk. Porcje są idealnie i ładnie wyglądają. Jeśli nie chce wyjść z formy to można na chwilę ogrzać gorącą wodą i bez problemu wyjdzie. No i rada - używać galaretek z jednej firmy, moja mama użyła z różnych i odczuwalna była różnica w twardości kosteczek.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam :)) A czy mogą być też zwykłe blaszki, czy lepiej sylikonowe? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykłe blaszki również mogą być, dużo osób w takich robi. Jeżeli ciężko będzie wychodzić, to można blaszkę włożyć na chwilę do ciepłej wody u już nie powinno być problemu.

      Usuń
    2. Ten deser jest bardzo dobry. Moja mama go zawsze robi na święta i musze powiedziec ze bardzo szybko znika. Jako jedyne ciasto jest najszybciej zjadane. Polecam pycha 😊

      Usuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Brakło mi zelatyny i dodalam do niej galaretki. Niestety nie udało się i mleko się zwazylo. Zapewne to przez ta galaretke.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :